Nyheter‎ > ‎

Dödlig METAR

skickad 2 dec. 2010 04:52 av Robert Baldinger
En Cessna 150 krachade vid studs och gå på Linköpings flygplats under gårdagen. Piloten omkom. De tidiga slutsatserna är att flygningen ej skulle skett pga vädret.
Nedan ser ni hur METAR utvecklades under eftermiddagen/kvällen då flygningen ägde rum.
Försök att sätta er in i situationen och se vilka varningstecken ni kan utläsa.

ESSL 011420Z 00000KT CAVOK M14/M15 Q1027=
ESSL 011520Z 00000KT 9999 NSC M16/M17 Q1027=
ESSL 011620Z 00000KT 9999 BCFG NSC M16/M17 Q1027
ESSL 011650Z 00000KT 5000 BR NSC M17/M18 Q1026=
ESSL 011750Z VRB01KT 4300 BR OVC003 M18/M19 Q1026
ESSL 011820Z AUTO 15001KT 1500NDV -SN VV002 M17/M19 Q1027=
ESSL 011850Z AUTO 00000KT 0500NDV R11/P2000U R29/P2000D SN VV002 M18/M19 Q1027=


Vill ni addera till denna artikel, maila robert@flygklubben.nu
Comments